1. 7. 2019

Na červnovém jednání zastupitelstva došlo k mimořádně zajímavému jevu v otázce prodloužení tangenty v ulici Mj. Frymla. Pomiňme fakt, že jednání bylo uměle prodlužováno, aby v horkém dni délka setkání odradila účastníky a nevydrželi čekat až na konec zasedání, kdy jim konečně bylo uděleno slovo. Vedení města prosazuje prodloužení tangenty do míst, kde by od Bondy proťala město na dvě poloviny a napojila se na křižovatku u Měšťáků. Dosud však vedení města nepředložilo hodnotný argument, v čem by pomohla tato brutální dostavba občanům Mladé Boleslavi.

Pozitivním vedlejším přínosem účasti občanů na jednání byla menší míra arogance ze strany čelních politiků. Při zahájení jednání pan primátor Nwelati uvedl téma tangenty svým náčrtkem, kudy by prodloužená tangenta mohla vést. Občané se dostali ke slovu až na samém konci jednání, které však trvalo rekordních téměř 5 hodin. Byli skvěle připraveni, předkládali cenné připomínky a dokázali tak, že navrhované prodloužení tangenty těžko může být pro občany města přínosem. Lze tangentu vést v tubusu nad železniční tratí a nechat ji porůst zelení? Co hygienické a stavební předpisy, včetně otázky únikových východů a podobné stavební komplikace? Jak jsou vyřešeny vztahy se sousedními subjekty, kterých se potenciální stavba dotýká? Kdokoliv si může udělat vlastní názor na věc na základě poslechu zvukového záznamu z jednání zastupitelstva, které je k dohledání na webu města mb-net.cz (Úřad – Samospráva – Zastupitelstvo, výbory – Zápisy z jednání a usnesení). Nutno podotknout, že vedení města i na této kauze svým jednáním potvrzuje, že nehájí zájmy občanů, ale zájmy jiných skupin – v tomto případě se dá usuzovat na zájmy firmy Škoda Auto, která by zjevně ráda spojila svá působiště, hlavní závod a areál na již přetížené Ptácké ulici. Dochází k tomu v době, kdy obce řeší obchvaty a odvedení dopravy mimo města! Namísto zklidnění ulic se však v Mladé Boleslavi připravuje ještě intenzivnější doprava uvnitř města, a to v lokalitě, která již značně trpí provozem železnice (hluk zejména v noci, otřesy, narušování zdiva).

Občané města mají důvod se ptát, proč draze platíme za velmi pochybné stavební zakázky a proč je vedení města tak slabé při jednání s developery a důležitými firmami? Jak je možné, že pod taktovkou stále stejných politiků vznikají v našem městě stavební projekty, které zásadně narušují charakter a vzhled města a způsobují drastické snižování kvality života občanů Mladé Boleslavi? Komu tedy opravdu slouží vedení města, občanům nebo vlivným podnikatelům a firmám?