30. 6. 2020

Co v jiných městech bylo dávno obnoveno, v Mladé Boleslavi je snahou co nejdéle držet opatření zavedená ve stavu nouze. Služby úřadu jsou podstatně zpomaleny a úřednice nadále vykonávají svou práci v budkách před radnicí. Nejvíc však občany trápí chaotické změny s MHD.

Během čtvrt roku si lidé museli zvykat na absolutní odstávku dopravního podniku, na postupné rozjíždění některých linek, až v červnu došlo dokonce k překrývání spojů. Obslužnost města byla relativně uspokojivá, přesto nečekané přestupy a intervaly jízd autobusů občanům nevyhovovaly. Nespokojení občané se k MHD vyjadřovali na květnovém i červnovém jednání zastupitelstva, přesto výsledná podoba jízdního řádu potřeby občanů nezohledňuje. Vzhledem k červnové přetíženosti dopravního podniku musely být linky omezeny. Hodinové intervaly páteřních linek nemohou uspokojit nikoho, navíc u některých je nutné přestoupit v centru. Nejvíc rozhořčeni jsou lidé v oblasti Rozvoje, odkud se nelze pohodlně dostat do blízkého centra bez přestupů – na úřad, do banky, na trh, také dostupnost zdravotních služeb je nevyhovující. Přestože výhrady k nastavení byly popsány zavčas, primátor Nwelati neumožnil dopravnímu podniku nastavit jízdní řád uspokojivě. Od července tak zůstávají některé linky proškrtané a intervaly mezi hlavními spoji zůstávají po hodině, což bude činit potíže při čekání seniorů na sluncem vyprahlých zastávkách…

Mladá Boleslav tak dokazuje, jak neschopné je vedení města navzdory jasně daným kompetencím jednotlivců i příslušných orgánů a možnostem udělat z našeho města skvělé místo pro život. Jen v otázce dopravy město má 100% podíl v Dopravním podniku, náměstka pro dopravu, odbornou komisi pro MHD, odbor dopravy magistrátu i komisi pro vyřizování peticí a stížností. Absurdní počet komisí a výborů jen potvrzuje, že účelem není funkční město, ale získání loajality k vedení města – město má celkem 35 těchto orgánů (o cca 8- 15 lidech), ačkoliv celé Brno má pouhých 15 komisí! Dosud naše komise a výbory nemají umožněno se scházet, přestože všichni za své funkce pobírají finanční odměny (např. předseda ve výši 5 580 Kč/měsíc).

Spoustu lidí znepokojuje nahodilost a nevyzpytatelnost kroků vlády i boleslavské radnice. Občany našeho města mučí i nejistota jízdních spojů MHD – pokud máme být v určitý čas na domluveném místě v práci nebo u lékaře a nemáme jistotu, kdy, kam a kudy pojede autobus, systém se hroutí. Přibylo aut v ulicích, roste nervozita, nespokojenost a chyby při rozhodování se nabalují jako sněhová koule. Nikdo netuší, co bude dál, a my nevidíme žádnou snahu o rozumné řízení našeho města. Problémy kvasí a zřejmě všichni čekají, až samy nějak vyhnijí. Všichni se však lépe připravujeme na změny, pokud se situace na základě důvěryhodných informací dá odhadnout, kdy známe záměry vedení města, kdy radnice uspokojivě komunikuje o problémech a svých plánech. V nouzi poznáme přítele, v krizi však poznáme špatné politiky.

Více informací k Dopravnímu podniku: https://rejstrik-firem.kurzy.cz/25137280/dopravni-podnik-mlada-boleslav-sro/

Petice za obnovu MHD je stále k dispozici: https://www.petice.com/obnoveni_mhd_v_mlade_boleslavi_pro_vechny_obany?fbclid=IwAR35_iEm5iS2hePntHfpPyIGZDuPxw6PX2SGJvqhp–0Tz31jElaq46wUZg

Související články: