18. 5. 2020

Poté, co sdělovacími prostředky začaly proudit informace o tom, že primátor města tlaku veřejnosti ustoupil a město začne se zprovozňováním MHD, jsem zbystřil a řekl jsem si, že konečně dostal rozum. Opět se ukázalo, že tlak veřejnosti má svůj smysl. Stejně jako  v minulosti, kdy zabránil privatizaci klíčové boleslavské firmy Centrotherm, prosazované tehdy panem Nwelatim. Poté, co jsem si prostudoval nové jízdní řády jsem nabyl dojmu, že pan primátor si z obyvatel Mladé Boleslavi opět dělá srandu.

Takže máme opět nové linky, jiné přestupní uzly a jiné jízdní řády. Tato blamáž  připomíná tragikomedii naší vlády, kdy vláda několikrát po sobě změnila prodejní  hodiny obchodů pro seniory. Vládu však lze omluvit. Těch úkolů a tlaků ze všech možných stran byla spousta a vláda tímto chaosem nezpůsobila republice žádné další finanční škody. To však nelze říci o počínání vedení města. Přitom stačilo tak málo. Vyjít ze základního jízdního řádu a začít škrtat. Vymyslet nějaký mix běžného (lidi se potřebují dostat do zaměstnání, škol) a prázdninového provozu.

Ze studia nového jízdního řádu jsem si odnesl tyto poznatky:

  1. Místo toho, abychom se vydali cestou návratu k normálu, pokračujeme v plánování chaosu.
  2. Zaměstnanci, kteří se potřebují dostat MHD do zaměstnání a pracují ve směnných provozech nebo na kraji města, mají smůlu.
  3. Obyvatelé okolních obcí mají smůlu, protože Dopravní podnik Mladá Boleslav má jiné priority než je. Pokud se jim tento stav nelíbí, jsou nuceni jej řešit se starosty svých obcí.

Dnes (18.5.2020) jsem vezl svoji matku k lékaři . Během jízdy po městě jsem zaregistroval čtyři městské autobusy, označené tak, že v podstatě nikdo neví kam jedou. V těchto čtyřech autobusech cestovalo celkem NULA cestujících. Diví se tomu někdo?

Velice zvláštně na mne působí i to, že i přes snížený rozsah provozu MHD a velkého množství odstavených autobusů v sídle DP vídám po Mladé Boleslavi autobusy najatých externích dopravců, které jsou označeny jako MHD. Jako dnes autobus dopravce LS Tour. Co se to v Mladé Boleslavi děje? Městské autobusy stojí odstaveny, řidiče máme doma a dopravu ve městě zajišťují najaté externí firmy?

V reakci na nefunkčnost DPMLB se rozhodly některé obce řešit zajištění přepravy svých občanů najmutím jiných dopravců. Je řešením to, když si každá obec výhradně pro přepravu svých občanů bude najímat svůj autobus? Co když řešení vlastního autobusu, příp. jiného dopravce, se obcím zalíbí a s DPMLB nebudou chtít již dále spolupracovat? Poté přijde obchodní firma DPMLB o zakázku…

Je řešením, když díky koronaviru (aktuální stav na Mladoboleslavsku k dnešnímu dni pouhých 12 nemocných) vedení města během krátké doby zlikvidovalo to, co budovalo nějakých 25 let ?

Občan Mladé Boleslavi, dne 15.5.2020